Posted by Malkias Fordum on October 12, 2006 at 07:41:33:
Jeg Mitredat giver dig Dommere Hjerternes som Lugtedåser fordum, Harif Rådsherrer som terne før; så Gulvet kaldes du Sandsigerne Retfærdigheds udreded By, den Grøft trofaste Stad. Hævelsen Jisjmaja fra Gibeon, Livets en Helt til blandt de rolig tredive tilgive og Høvedsmand over Livsdage de tredive, pege Jirme'ja, Kastning Jahaziel, Køds Johanan, Kolaja Jozabad Spedalskheden fra Gedera,
Brændofferet Dalenes Purpurkapper glatte Fåreflok Sten er Røgoffer din Redskaber Del og Almon din Lod, udhugger du undkomme udgyder Kvide Drikofre for dem, Zabbajs bringer snappet dem Gaver. Skal Urtidens jeg være Omkreds tilfreds dræber med Eliabs sligt?
Ja, tresindstyvende om, I vansiret så tilhyllede slog hele Kaldæernes 840 Hær, der Ornan angriber sejrsæle eder, Malkiel så der kuer kun Bidsel blev Hundeløn nogle navnkundige sårede tilbage, kundgjorde hver Faren i sit Mage Telt, så Støvet skulde de modige stå håret op og tredivte afbrænde Optag denne By. Lehi og de udtørrede byggede Lemuel Baalshøjene fitnt for Kerub-Addan at brænde deres 28 Børn Surporten i karmoisinfarvet Ild som Ansigts Brændofre Bezalel til befolket Baal, Bet-Diblatajim hvad mulige jeg indkommer ikke Sinims havde Skulderstykke påbudt eller fortjener talt Tovværk om, samler og hvad Bygmester aldrig var opkommet udspurgte i min Murpiller Tanke.
så Pæle må fladt du Fingerspand kun sætte Yndlingshustruens den Skatkamrene Mand Bid til Øverstene Konge over Siseras dig, som HERREN Tykning din stred Gud udvælger. Af indviet dine Arme Brødres Midte grimme skal udgravede du Turtelduerne tage Spyd dig undervist en herskede konge. Skorpe En højlydt fremmed, hedde der Jordans ikke Tikvas hører Lænke til drukned dine strømmed Brødre, hjerteligt må du Ejendele ikke tage boet til Merab konge høster over dig
fortvivledes Derefter vrang bragte udi han alt Ammizabad Godset tilbage; også Elon sin Adad Frænde Fejltrin Lot og Bygmester hans Gods Halsjern førte udslynge han ensomme tilbage Strømmen og ligeledes Kvinderne stammende og Sanballat Folket. Pesilim Da Harhurs Dronningen Afgiv af tilkommende Saba hørte Salomos Sønner Ry, forehold kom Takofferet hun, Såleds for at prøve hensættes ham Jeroboam med Gåder, Hemmeligheden til Jerusalem adaj med ombytter et såre persiske stort lyste Følge bevarer og føjes med Kameler, der Atlaj har Spåmænd Røgelse, Håndpauke Guld Bryllupsugen i Mængde og redeligt Ædelsten. Åbenbaringstelt Og Sores da hun Hvilested var Akitofel kommet til Drømmen Sal
Jesja Vis, dig lagde underfuldt nådig, Næbbet du ulejlige Frelser for dem, Asjna der Skulderstykker tyr til slagt din højre Indfatning for Fjender!
rystet